Avsnitt 16: Sonen

Avsnittet sonen får dig att skratta av tårar

Detta är en serie med massvis med avsnitt. Varje avsnitt varar i ca 8-23 minuter.

Har ni hört historien om en okänd son som dök upp i huset där idioterna bor.
Det hela började med att killarna Joakim, Max och Nicklas skulle åka på fisksemester.
Det hade Joakim sett fram emot i flera år och han såg verkligen fram emot att åka till en sjö. Lägga sig på bryggan och meta och bara vänta på att få napp. Precis innan dem skulle ge sig av knackade det på dörren.
Vem kan det vara? Där ute stod det en optimistisk man som utbrister sig på ett brutalt sett. 
Han säger med en övertalad röst att Joakim Ekborg är hans far. Joakim tyckte såklart att det var omöjligt. Han hade ju aldrig hört talas om den här människan. Skulle denna människa som stod där på deras yttertrappa denna dag vara Joakims okända son. 
Kan det verkligen vara sant? Eller är det en vit lögn?
Bara för sonens oväntade besök, så tillåter inte Nicklas att Joakim ska hänga med på fisksemestern.
Nicklas tycker naturligtvis att Joakim ska istället vara hemma i huset och tillbringa stunden ensam med sin son och riktigt lära känna honom. Joakim har såklart svårt att smälta dehär att han skulle vara farsa.
När Nicklas och Max ger sig av på sin fisketur, så går Joakim och hans son Filip in i tvättstugan av någon konstig anledning. Plötsligt händer det något där inne som får dem att stanna kvar i tvättstugan i flera timmar. Filip råkar naturligtvis dra sönder hela handtaget så att dem blir inlåsta. Hur ska dem komma ut nu? Dem är ju dessutom ensamma i hela huset, så dem kunde ju inte ropa på hjälp. Antingen fick dem slå sönder dörren, eller så får dem helt enkelt vänta på att Nicklas och Max ska komma hem. 
Joakim och Filip är hungriga, törstiga och dem fryser, dessutom måste Joakims son gå på toaletten innan han bajsar på sig, men dem är inte dem ända som får problem. Problem uppstår även för Max och Nicklas som är med om en liten mopedolycka. Det var Max som skulle ta en genväg i skogen som råkade köra in i ett träd. Mopeden är död och maten är förstörd. Nicklas flög av mopeden och hamnade i en myrstack. Nicklas mobiltelefon gick i tusen småbitar. Deras kläder är smutsiga. 
Vad ska dem ta sig till? Max mobiltelefon lyckades klara sig, så han ringde hem till Joakim för att fråga om Joakim kunde hämta dem med bilen. Joakim hörde telefonsignalerna, men han kunde inte svara eftersom dem fortfarande var inlåsta i tvättstugan. Istället bestämde sig Max för att ringa efter en taxi eller bärgningsbilen, fast typiskt nog så tog hans pengar slut på mobilen. Dem kunde lika gärna gå hem, fast dem är 22 mil från huset, så dem föredrog att vänta tills Joakim ringer upp Max mobil. Dem tänkte ändå att Joakim skulle se att Max hade ringt på deras nummerpresentatör.


Tillslut visar det sig att sonen inte var Joakims son, utan sonen är Nicklas son och det kom som en chock för Nicklas.  

Brukar ni också få sådana problem när ni ska någon stans? 
Det är lätt att skaffa problem, men det är inte lätt att bli av med dem?

Denna historien är verklighetsbaserad. Inte riktigt likadant precis. 
Jag kom på handlingen när jag själv blev inlåst i tvättstugan. Handtaget gick av när jag stängde igen dörren och jag var ensam hemma, och det var den ända gången jag inte hade med mig mobilen.
När jag var där inne i tvättstugan ringde telefonen. Det var så jag kom på handlingen till detta avsnittet, men jag har i alla fall inte en okänd son och jag har definitivt inte krockat i ett träd i skogen. Visserligen har jag kört in i en gran en gång med mopeden, fast det var längesen. Jag hade granbarr överallt och det var fullt med granbarr på mopeden.   




Lite andra bilder
140073-24140073-129

140073-138140073-123

Joakim



140073-25



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christian Hansson

Manusförfattare, regissör och skådespelare

RSS 2.0