Hedinn (17 år) åkte 80 mil med EU-moppe för att träffa min systerdotter Emma


Äntligen framme.
Hedinn Smarason åkte moped från Åsarna till Gislaved för att träffa tjejen Emma Andersson.

Foto: Anders Andersson


Åkte 80 mil på moppe
- för att träffa sin tjej

Kärleken övervinner allt.

Det bevisade Hedinn Smarason, 17, när han på 24 timmar åkte från Åsarna till Gislaved för att träffa sin Emma.

På EU-moppe.

- Det var helt klart värt det, säger han.

Hedinns resa började på internet för ett halvår sedan. Då började han och Emma Andersson, 16, att prata med varandra.

- Vi började tycka om varandra, men när han berättade var han bodde tänkte jag att det här går aldrig, säger Emma.

Men Hedinn hade andra planer. Till Emma sa han: "Jag åker".

- Jag trodde inte mina öron, säger Emma.

Regnade på natten

Hemma tänkte hans föräldrar och, ja, alla att han var galen.

Men sagt och gjort, Hedinn drog igång EU-mopeden och började sin 80 mil långa resa. Och han fick uppleva elementen på nära håll.

- Under natten var det riktigt kall, och det regnade. Två gånger, så jag hann torka där emellan, säger han.

På morgonkvisten unnade han sig dock en paus.

- Då vilade jag två timmar medan jag väntade på att en mack skulle öppna. Jag behövde tanka, säger Hedinn.

Ett dygn senare var han framme i Gislaved. Han kunde knappt sitta men ångrade sig inte för en sekund.

- Jag längtade hela vägen, jag gillar henne så mycket, säger han.

Emma, som knappt kunde tro att han tagit sig fram med livet i behåll, verkar också nöjd med hans bedrift:

- Galet, men starkt gjort.

Hem på moppe

Nu när de unga tu äntligen får vara med varandra har de det enligt uppgift "bara bra".

Och hemresan är inget som oroar Hedinn, färdmedlet är redan spikat.

- Moppe, så klart, säger han.


Och till sist min egna hälsning...

BRA GJORT HEDINN FÖR DIN LÅNGA RESA.

Hälsningar Cricke 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christian Hansson

Manusförfattare, regissör och skådespelare

RSS 2.0