Julkalendern


En julkalender för vuxna barn mellan åldrarna 11-99 år.





 



Handling:

Julkalendern handlar om den klantiga småtjuven Frank som bryter sig in i ett hus och kommer över en värdefull diamant.

När Frank drar från huset krockar han med en person och diamanten hamnar i personens matkasse. Matkassen innehåller en tårta som är till Kevin Torsson på hans födelsedag. Matkassen med diamanten levereras till Kevin Torsson.

Utanför Kevins hus står Frank och försöker lista ut hur han i allsin dar ska få tag på diamanten. Det blir en enkel matsch för Frank att tar sig in i huset och ta diamanten och stoppa den på sig, men det blir mycket svårare för honom att ta sig från huset med diamanten. 

Det slutar med lögner, problem och katastrofer, men allt detta blir inte bara bortkastad tid för Frank, för Frank blir kompis med Kevin Torsson som är en uppfinnare som bl.a har uppfunnit en tidsmaskin.
Med den tidsmaskinen så råkar Frank åka tillbaka i tiden till det året som han föddes.


Vad jag själv tycker om julkalendern:

Jag tycker detta är en bra julkalender som blev gansla lyckad, men jag blev inte så nöjd med avsnitten 2 och 3, men resten blev ganska lyckade. 

Mina egna favoritavsnitt är avsnitt 9 och avsnitt 16.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Christian Hansson

Manusförfattare, regissör och skådespelare

RSS 2.0